ورود|ثبت نام
برای فروش محصولات قیمت بزنیم یا نه؟

برای فروش محصولات قیمت بزنیم یا نه؟

سینا فرحی
پنج شنبه 18 آذر 1400



امروزه با رونق گرفتن کسب و کارهای انلاین و کسب درآمدهای زیاد از اینستاگرام،خیلی از صاحبان مشاغل درگیر این هستند که برای فروش بیشتر محصولات در اینستاگرام قیمت بزنند یا خیر؟


فروش در اینستاگرام حاصل کلیه زحمات ، تلاش و فعالیت های شما جهت پروموت و معرفی محصول تان است.طی این فرآیند و زحماتی که میکشید باید دقت داشته باشید که تمام زمینه ها برای اعتماد سازی در ذهن مخاطب را فراهم کنید،بعد از اینکه کلیه زمینه ها اعم از ظاهر پیج ،کیفیت محتواها و....را در نظر گرفتید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در مرحله قیمت گذاری محصول در اینستاگرام چه استراتژی داشته باشیم تا بتواند به فروش و کسب درآمد ما از پیج بیشتر کمک کند.


شمابه عنوان صاحب یک کسب و کار و صفحه بیرنسی در اینستاگرام باید بدانیدکه یکی از تکنیک های مهم و تأثیرگذار در فروش،مبحث قیمت گذاری‌محصول است و این استراتژی و سیاست شما در قیمت گذاری محصول است که میتواند باعث رشد و افزایش فروش و یا رکود و نداشتن فروش برای پیج شماشود.


در راستای قیمت گذاری محصول واینکه قیمت بزنیم یا نه،هر شخصی یک عقیده ای دارد.

برخی افراد معتقدند که باید برای همه نوع محصولات در استوری و کپشن قیمت بزنیم که مخاطب ببیند و برخی دیگر هم معتقدند که اصلا نباید قیمت در پیج درج شود تا افراد مجبور شوند به دایرکت بیایند و قیمت بگیرند.


اما اصولی ترین روش برای داشتن و یا نداشتن قیمت محصول در اینستاگرام به ۱فاکتور بسیارمهم ارتباط دارد ،آن هم‌نوع محصول است که ۲حالت دارد.


حالت اول : اگر شما یک محصول عمومی و روتین دارید ،حتما باید برای محصولات قیمت بزنید چون محصول شما یک محصول عمومی است و در خیلی از پیج ها دیده میشود و اگر قیمت نزنید ممکن این مخاطب حوصله این را نداشته باشد که به دایرکت شما بیاید و استعلام قیمت بگیرد و به این ترتیب شما کم کم مشتری های خود را از دست خواهید داد‌و شاید با خود بگویید من که به تمام اصول و قواعد پایبند بودم چرا فروش ندارم یا فروشم کم است؟

برای مثال در حال حاضر قیمت روتین و معمولی یک شال بین ۱۰۰تا۳۰۰هزارتومان است،اگر رنج قسمت شال شما هم در همین حدود میباشد،نیاز است که حتما قیمت آنرا در کپشن و یا استوری درج کنید تا بتوانید بازدهی خوبی دریافت کنید.


حالت دوم : اگر محصول شما برند، قیمتی و یک محصول خاص میباشد نباید قیمت آنرا درج کنید تا مخاطب با دیدن قیمت اصطلاحا از صفحه شما خارج نشود و باید این استراتژی و سیاست را داشته باشید که قیمت نگذارید تا مخاطب به دایرکت شما بیاید و زمانی که از شما درخواست قیمت کردند،به هیچ وجه بخاطر هزینه بالایی که محصولات شما دارند مستقیما قیمت را نگویید،ابتدا مزایا و ویژگی های محصول را بیان کنید تا مخاطب حس بهتری از شما و محصولتان بگیرد و در انتها قیمت را به مشتری اعلام کنید و در نتیجه با انجام این تکنیک ها در قیمت گذاری محصول میتوانید فروشتان را افزایش دهید.


در مبحث قیمت گذاری به این نکته توجه داشته باشید که برای همه محصولات قیمت یکسان نداشته باشید چون تأثیر منفی روی پیج شما دارد سعی کنید حتی اگر دو نمونه از محصولاتتان تقریبا شبیه هم هستند قیمت های مختلف برایشان در نظر بگیرید برای مثال اگر ۲تی شرت به قیمت حدودی ۳۰۰تومان دارید نباید قیمت جفت آنها را ۳۰۰تومتن بزنید بلکه بهتر است اولی را ۲۹۰و دومی را ۳۳۰ قیمت گذاری کنید ، به این ترتیب قطعا شانس شما برای فروش محصولات بیشتر خواهد شد و همین تفاوت در قیمت ها ذهن مخاطبین را بیشتر درگیر خود خواهد کرد.



جمع بندی و سخن آخر


دغدغه بسیاری از کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند این است که برای محصولات قیمت بزنند یا نه؟

قیمت گذاری کاملا مرتبط با نوع محصول شماست،اگر محصول شما عمومی و روتین است باید قیمت بزنید و اگر محصول شما برند و قیمتی است بهتر است قیمت نزنید تا بتوانید از طریق دایرکت ارتباط قوی تری با مخاطبین برقرار کنید و از این طریق فروش راحت تری برایتان اتفاق بیفتد.



اگر شما صاحب یک پیج بیزنسی و فروشگاهی در اینستاگرام هستید و میخواهید از تمام تکنیک های افزایش فروش ، بلاگری محصول ، قیمت گذاری و .....

مطلع باشید ، کافیه روی این لینک کلیک کنید تا بتوانید تمام اصول و قواعد اینستاگرام و ترفند های تولید محتوای حرفه ای را مشاهده کنید.

مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

50

نمره ی مقاله
نگارخواجه

نگارخواجه

پنج شنبه 26 اسفند 1400

👌دقیقاااا

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است