ورود|ثبت نام
ریستریکت در اینستاگرام

ریستریکت در اینستاگرام

سینا فرحی
سه شنبه 8 شهریور 1401

قابلیت رستریکت در اینستاگرام جدیدترین اقدام اینستاگرام به منظور حفظ امنیت پیج در مقابل توهین ها و اظهارنظرهای منفی محسوب می گردد. حالتی را در نظر بگیرید که یک پیج عمومی با تعداد فالوور بالایی دارید، با انتشار هر پست مسلما تعداد کاربران زیادی در زیر پست شما اظهار نظر می کنند. برخی از این کامنت ها ممکن است خوشایند نباشد اما تمایلی به بلاک کردن شخص مورد نظر هم ندارید. می توانید با استفاده از قابلیت restrict اینستاگرام کامنت وی را بدون اطلاع خودش از دید دیگران مخفی نمایید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که restricted account اینستاگرام چیست؟ در این مقاله می خواهیم شما را با قابلیت restrict اینستاگرام آشنا کنیم.



اینستاگرام ویژگی جدیدی به نام restrict در اختیار کاربران قرار داده است که به صاحبان حساب اجازه می دهد تا کاربرانی که در مورد پست ها به صورت توهین آمیز اظهار نظر می کنند پنهان شوند. این قابلیت در ماه ژوئیه مورد آزمایش قرار گرفت.در این صورت نظرات برای پست های شما از شخصی که شما محدود کرده اید فقط برای خود شخص قابل مشاهده است.


از آنجا که فرد بلاک نشده است کامنت شخص مورد نظر در حالت Mute برای صاحب پست ظاهر می شود. حال صاحب اکانت می تواند در صورت تمایل با ضربه زدن روی کامنت آن را مشاهده و با انتخاب گزینه Approve کامنت را تایید کند. در این صورت کامنت مورد نظر برای همه قابل مشاهده خواهد بود. اینستاگرام اعلان اظهار نظرهایی که از یک پیج محدود شده دریافت می شود را حذف می کند.


محدود کردن کاربران در اینستاگرام


ابزار محدود کردن یک روش برای محافظت از پست ها در برابر نظرهای توهین آمیز به شمار می رود.

این ویژگی برای افرادی که تعداد فالوور زیادی دارند و امکان مدیریت کامنت های پست خود را ندارند نظیر سلبریتی ها، اینفلوئنسرها، بلاگرها و… بسیار پرکاربرد خواهد بود.


 نکته: قابلیت restrict account اینستاگرام تنها برای محدود کردن کامنت نیست و روی دایرکت نیز تاثیر می گذارد. کاربری که دسترسی آن محدود شده است پس از ارسال پیام متوجه دیده شدن آن توسط صاحب اکانت نمی شود. علاوه بر این متوجه آنلاین شدن او نخواهد شد.


معنی restrict در اینستاگرام

قابلیت restrict account اینستاگرام در فارسی به معنای محدود کننده است. restrict اینستاگرام یک حالت جدید اضافه شده به لیست قابلیت های اینستاگرام است که به کاربران این امکان را می دهد تا دسترسی کسانی که کامنت های توهین آمیز می گذارند را محدود نمایند. در واقع restrict user کاربر را به رعایت چهارچوب های شما محدود می نماید.


 نکته: توجه داشته باشید با فعال سازی قابلیت restrict اینستاگرام کاربر مورد نظر بلاک نمی شود.

ویژگی restrict اینستاگرام

با فعال شدن قابلیت رستریکت اکانت اینستاگرام شخصی که دسترسی آن محدود شده اعلانی از اینستاگرام دریافت نمی کند.

در صورت محدود کردن کاربران در اینستاگرام و فعال سازی قابلیت restrict account اینستاگرام، دیگران قادر به مشاهده کامنت شخص مورد نظر نخواهند بود.

جذاب ترین کاربرد restrict در اینستاگرام این است که وضعیت آنلاین بودن شخص مخفی می گردد.

محدود کردن کاربران اینستاگرام موجب می گردد شخص فرستنده پیام متوجه خوانده شدن پیام ارسالی خود نشود.

محدود کردن کاربران در اینستاگرام با قابلیت رستریکت

هدف اصلی اینستاگرام ایجاد بستر هایی است که کاربران در استفاده از این ابزار احساس امنیت کنند و بدون ترس از اظهار نظرهای منفی و انتقادهای بیجا فعالیت داشته باشند. در این راستا restrict account اینستاگرام به لیست قابلیت های اینستاگرام اضافه گردید. چهار روش برای محدود کردن کاربران در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه آنها را برای شما شرح می دهیم.


رستریکت اکانت کاربر از طریق تنظیمات


فعال کردن قابلیت restrict در اینستا از طریق کامنت کاربر


محدود کردن کاربران در اینستاگرام از طریق صفحه پروفایل کاربر


فعال سازی قابلیت restrict اینستاگرام در دایرکت


 همچنین می توانید گزینه unrestrict اکانت اینستاگرام را از طریق انتخاب کامنت شخص در صفحه اینستاگرام خود و ضربه زدن روی آیکن علامت تعجب در بالای صفحه و یا با مراجعه به صفحه پروفایل شخص مورد نظر انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

1000

نمره ی مقاله

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است