ورود|ثبت نام
بازاریابی آنلاین و انواع بازاریابی

بازاریابی آنلاین و انواع بازاریابی

سینا فرحی
شنبه 16 دی 1402

-

-انواع بازاریابی


بازاریابی آنلاین، شامل هر نوع روشی برای معرفی و پروموت بیشتر برند و کسب و کار در انواع فضای مجازی میشود و در نهایت باعث گسترس کسب و کار میشود.

بازاریابی آنلاین برای یک کسب و کار قدم و ترفند مهمی است که آوازه برندتان را به گوش مخاطب برسانید تا بتوانید تمام انتظارات و رویائی که راجع به کسب و کارتان دارید را به حقیقت نزدیک کنید.


مسلما ارزشمندترین سرمایه یک کسب و کار اینترنتی این است که مشتریان زیادی داشته باشد و هدف ماهم از انجام بازاریابی های آنلاین این است که بتوانیم،حضور مؤثری در فضای مجازی و آنلاین داشته باشیم تا افراد را با برند و کسب و کارمان آشنا کنیم تا سریع تر به اهدافمان برسیم.


بازاریابی آنلاین و دیجیتال از طریق تبلیغات،فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،بهینه سازی موتور جست و جو و ......انجام میشود و هدف از انجام بازاریابی های آنلاین ، این است که زمانی که کاربر در انواع فضای مجازی آنلاین است، این تبلیغات و بازاریابی ها بتواند بر روی ذهن مخاطب تأثیر داشته باشد و باعث شود که کاربر ابتدا به مخاطب سپس به مشتری تبدیل شود.


با توجه به اینکه تعداد کاربران در استفاده از اینترنت و انواع فضای مجازی بشدت در حال افزایش است، رقابت بین انواع کسب و کارها هم در حال افزایش است و کسب و کاری سریع تر و راحت به اهدافش میرسد که با استراتژی درست و اصولی قدم بردارد و با انجام بهترین تبلیغات و بازاریابی های آنلاین بتواند مخاطبانی را جذب و آنها را به مشتری تبدیل کند.


بازاریابی به طور کلی به ۲ دستهبازاریابی سنتی و بازاریابی آنلاین تقسیم میشود، در روش سنتی بازاریابی ها از طریق کاتالوگ، بروشور،بیلبورد، روزنامه، تلویزیون و .....انجام میشود و بازاریابی آنلاین از طریق تبلیغات در انواع فضاهای مجازی،طراحی سایت و....صورت میگیرد و با توجه به گسترش اینترنت و تکنولوژی بعضی از کسب و کارها همچنان از روش های تبلیغات سنتی استفاده میکنند و سعی دارند از این طریق برند و کسب و کار خود را معرفی کنند.


صاحبان مشاغل باید در نظر داشته باشند که روش های بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی مزایایی دارد که استفاده از آن باعث میشود که آوازه برندتان بیشتر به گوش مردم برسد و در این مقاله سعی داریم چند نمونه از مزایای بازاریابی آنلاین را نسبت به بازاریابی سنتی بررسی کنیم.


۱-صرفه جویی در هزینه ها


یکی از مهمترین مزایای بازاریابی آنلاین صرفه جویی در هزینه ها نسبت به بازاریابی سنتی است.

در بازاریابی سنتی شما مسلما باید از طریق چاپ بروشور، کاتالوگ، روزنامه و ....آوازه کسب و کارتان را معرفی کنید و این موارد چاپ شده را از طریق افرادی به دست مخاطبان برسانید،اما در روش بازاریابی های آنلاین دیگر خبری از هزینه چاپ و هزینه افراد برای پخش کاتالوگ ها و بروشور ها در کار نیست و شما میتوانید با تولید محتوای جذاب به صورت هاب مختلف آوازه برندتان را به گوش مخاطب برسانید.


۲-صرفه جویی در زمان


ویژگی دیگر بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی،صرفه جویی در زمان است و همانطور که در بخش صرفه جویی در هزینه ها مطرح شد زمانی که بروشور و کاتالوگ ها به چا‌ میرسد،افراد زیاد با استفاده از زمان بسیار زیاد باید این موارد چاپ شده را بدست مردم برسانند که این روش واقعا زمان بر است.

اما زمانی که صاحبان مشاغل از روش های بازاریابی آنلاین استفاده میکنند در سریع ترین زمان و بدون فوت وقت کسب و کارشان را معرفی میکنند و میتوانند از طریق بازاریابی آنلاین نتایج بهتری برای کسب و کارشان رقم بزنند.


۳-جذب و آشنایی بیشتر با مخاطبین هدف


از دیگر مزایای بازاریابی های آنلاین این است که که شما میتوانید مخاطبین هدف زیادی را جذب صفحه کسب و کاری تان کنید و در حقیقت بیشتری با جنسیت،موقعیت ،سن و.....مخاطبین داشته باشید و از این طریق میتوانید محتوایی بهینه،متناسب با دسته بندی مشتری ها تولید کنید و نتایجبهتری را دریافت کنید.

اما در روش بازاریابی سنتی شما شناخت و تمرکز دقیقی از مخاطبین هدفتان ندارید و پیشنهاد ما برای ارتباط بیشتر و دقیق تر با مخاطبین استفاده از روش های بازاریابی آنلاین است.


۴-دسترسی سریع مشتری


با توجه به اینکه فضای مجازی و اینترنتی بسیار گسترده است، با بازاریابی های آنلاین مشتری ها خیلی سریعو راحتمیتوانند با صاحبان مشاغل ارتباط برقرارکنند و با محصولاتشان آشنا شوند و در نهایت محصولاتشان را خریداری کنند.

اما در روش بازاریابی سنتی، مخاطب نمیتواند به سرعت به هدفش برسد و بااین روش اصطلاحا مشتری سرد میشود و ممکن است مشتری برندی دیگر شود.


۵-محدودیت مکانی ندارد


در بازاریابی سنتی معمولا تبلیغات در محیط و مکانی خاص انجام میشود و فقط افرادی که در همان مکان حضور دارند و تبلیغات شما را میبینند و با برند شما آشنا میشوند.

اما در بازاریابی آنلاین،طیف گسترده ای از مخاطبین،تبلیغات شما را میبینند و در این روش محدودیت مکانی و جغرافیایی معنا ندارد و مخاطب شما انبوهی از مردم هستند که هرکدام در یک نقطه ساکن هستند و شما میتوانید از طریق بازاریابی آنلاین با کسب و کار های مشابه رقابت داشته باشید.


جمع بندی و سخن آخر


امروزه با توجه به افزایش کاربران در فضای مجازی ،بازاریابی آنلاین از طریق انواع فضای مجازی مهمترین گام یک صفحه کسب و کاری محسوب میشود و از طریق بازاریابی آنلاین،ارزشمندترین سرمایه یعنی مشتریان زیادی را بدست می آورید که این راهی برای رسیدن شما به رویاها و انتظاراتتان میباشد.

اما انتخاب نوع بازاریابی باید دقت داشته باشید ک نوع بازاریابی را انتخاب کنید که در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند،شناخت دقیق تری از مخاطب داشته باشید،محدودیت مکانی نداشته باشد و دسترسی مشتری به شما سریع باشد.

پیشنهاد ما برای اینکه شما به تمام این موارد دست پیدا کنید استفاده از بازاریابی آنلاین است.


برای اطلاع از نحوه ایجاد یک کسب و کار اینترنتی و همچنین مدیریت یک صفحه کسب و کار میتوانید با وارد شدن به لینک دوره فروش از سرفصل های این دوره اطلاع پیدا کرده و تجربه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را ثبت کنید.


مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

100

نمره ی مقاله

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است