ورود|ثبت نام
کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

سینا فرحی
سه شنبه 11 آبان 1400


هرفعالیتی که در اینترنت انجام شود و منجر به کسب درآمد شود،کسب و کار اینترنتی نامیده میشود.امروزه افراد بسیار زیادی به کسب وکار اینترنتی روی آورده اند و شعبه آنلاین کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند و هدفشان ارائه خدمات و جذب مشتریان به صورت آنلاین می باشد.


شروع کسب و کار اینترنتی


شما برای شروع کسب و کار اینترنتی نیاز به تلاش و استمرار،تحلیل بازار و بازاریابی آنلاین دارید.

مهمترین سرمایه یه کسب و کار اینترنتی علاوه بر ایده ،شامل یک سیستم از قبل طراحی شده است و این سیستم به یک ماشین شباهت دارد که از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و هماهنگی بین این قسمت ها ما را به هدف نهایی مان میرساند و قسنت های مختلف یک کسی و کار اینترنتی شامل:پرسنل، تجهیزات ،تحلیل بازار ،بازاریابی آنلاین و فروش است.اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی این سیستم را طراحی کنید و استراتژی درستی داشته باشید،ایده شما به ثروت تبدیل خواهد شد،در غیر این صورت در سیستم کسب و کار اینترنتی شما اختلال ایجاد خواهد شد.


مزایای کسب و کار اینترنتی


۱-سرمایه اولیه بسیار کم در کسب و کار اینترنتی


شما برای راه اندازی کسب و کار فیزیکی و سنتی نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارید اما در کسب و کارهای اینترنتی برعکس این‌موضوع صادق است.شما در نظر بگیرید که میخواهید یک فروشگاه راه اندازی کنید،برای این کار شما به چندین میلیون پول جهت رهن فروشگاه ، مالیات، هزینه های دکور، هزینه های جانبی، آب برق گاز و ..... احتیاج دارید،در حالی که با هزینه بسیار کمتری میتوانید کسب و کار خود را به صورت اینترنتی راه اندازی کنید.


۲-عدم نیاز به حضور در مکانی خاص(امکان دورکاری)


دورکاری یکی از مهمترین ویژگی های کسب و کار اینترنتی است که با ترکیب تلاش،اراده ومهارت میتوانید کسب و کار خود را به صورت دورکاری آغاز کنید.


۳-با کسب و کار اینترنتی ،خودتان رئیس هستید


شما با راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود دیگر نیاز نیست که هر روز رأس ساعت خاصی در محل کار حاضر شوید و به این صورت رئیس خود می شوید،به واسطه کسب و کار اینترنتی خود، هرزمانی که تمایل داشتید از خواب بیدار می شوید و به سیستم کسب و کار خود رسیدگی می کنید و باکاری که به آن علاقه دارید کسب درآمد می کنید.


 جمع بندی و سخن آخر


کسب و کار اینترنتی ،بهترین روشی است که شما با بکار گرفتن مهارت، تلاش و ایده، بدون نیاز به سرمایه ‌و عدم حضور در مکانی خاص می توانید ایده خود را به ثروت تبدیل کنید و این نکته را هم به یاد داشته باشید که کسب و کاراینترنتی که یک سیستم از قبل طراحی شده برای خودش در نظر بگیرد، رشد قابل توجهی به سایر کسب و کارهای اینترنتی خواهد داشت.


برای اطلاع از نحوه ایجاد یک کسب و کار اینترنتی و همچنین مدیریت یک صفحه کسب و کار میتوانید با وارد شدن به لینک دوره فروش از سرفصل های این دوره اطلاع پیدا کرده و تجربه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را ثبت کنید.

مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

50

نمره ی مقاله

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است