ورود|ثبت نام
دایره هایی کوچک برای فروش راحت تر

دایره هایی کوچک برای فروش راحت تر

سینا فرحی
شنبه 20 شهریور 1400


یکی از مهم ترین ویژگی های فروشگاه های موفق، قفسه بندی و دسته بندی حرفه ای آنهاست. مشتری ها در این دست فروشگاه ها برای پیدا کردن محصول مورد نظرشان مجبور نیستند همه جای مغازه را بگردند. به عنوان مثال اگر در یک فروشگاه بزرگ لوازم خانگی به دنبال یک دسته بندی خاص از محصولات باشند، میدانند که میتوانند تمام آنها را یک جا پیش هم پیدا کنند و به عنوان مثال برای انتخاب بهترین ماشین لباسشویی، لازم نیست از بین ده ها وسیله دیگر آنها را پیدا کنند.

از زمانی که اینستاگرام هایلایت کردن استوری ها را به قابلیت هایش اضافه کرد، این فرصت برای کسب و کارها پیش آمده که بتوانند در همان بدو ورود مخاطب به صفحه فروشگاهشان، داشته هایشان را به رخ آنها بکشند. هایلایت استوری ها اولین بخش از محتوای صفحه شما هستند که مخاطب میبیند و بسیار مهم است که در این بخش آنها را جذب کنید. برای این منظور دو موضوع بسیار مهم را باید رعایت کنید. یکی اینکه در هایلایت ها دسته بندی های دقیقی داشته باشید و در عین حال تعدادشان هم زیاد نشود، دیگری اینکه حتما بهترین انتخاب را برای کاور هایلایت ها داشته باشید. اگر یک فروشگاه موبایل دارید، میتوانید بر اساس برند محصولات و همچنین بازه های قیمتی، موبایل هایتان را دسته بندی کنید. این اقدام هم باعث سهولت مشتری در انتخاب محصول مورد نظرش میشود، هم اینقدر احساس خوبی به او میدهد که احتمال خرید کردنش از شما را به میزان زیادی افزایش میدهد.

به هیج عنوان نباید فراموش کنید که کاورهایلایت ها باید دارای انسجام بصری باشد. اگر قرار است از عکس استفاده کنید، حتما باید در تمام کاورها از عکس استفاده شده باشد. اگر قرار است از طرح گرافیکی استفاده کنید هم حتما باید تمام کاورها دارای طرح گرافیکی باشند. کاور هایلایت ها در واقع قلابی هستند که میتوانند مخاطب را جذب و تبدیل به مشتری کنند. نحوه چیدمان و دسته بندی هایلایت ها، به مخاطب درباره فروشگاه شما چیزهای زیادی میگوید. پس همانطور که یک مغازه دار تمام توانش را برای داشتن بهترین ویترین میکند، شما هم باید برای انتخاب بهترین کاورهای هایلایت فروشگاه اینستاگرامی خود تمام تلاشتان را بکنید.

جدای از دسته بندی محصولات مختلف، میتوانید در هایلایت ها رضایت مشتری های قبلی، نحوه سفارش و تبلیغاتی که با بلاگرها انجام داده اید را قرار دهید. هر کدام از این موارد نقش مهمی در ایجاد اعتماد نسبت به شما دارد. پس نتیجه میگیریم در واقع شما درهایلایت ها علاوه بر اینکه میتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید، میتوانید فرایند خرید را هم سهولت ببخشید و ساده تر کنید.


برای اطلاع از نحوه ایجاد یک کسب و کار اینترنتی و همچنین مدیریت یک صفحه کسب و کار میتوانید با وارد شدن به لینک دوره فروش از سرفصل های این دوره اطلاع پیدا کرده و تجربه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را ثبت کنید.

مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

50

نمره ی مقاله
ندا امیدقربانی

ندا امیدقربانی

جمعه 3 تیر 1401

با تشکر از آقای فرحی بابت آموزشهای فوق العاده عالی وهمچنین مشاور مهربون ودلسوزشون سرکار خانم برزگر که خواهرانه همیشه پاسخگو بودن وپشتیبان .سپاسگزارم

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است