ورود|ثبت نام
ویترین فروشگاه اینستاگرامی

ویترین فروشگاه اینستاگرامی

سینا فرحی
شنبه 20 شهریور 1400


چرا باید به جاذبه بصری فروشگاه اینستاگرامی اهمیت بدهیم


تا امروز چند بار پیش آمده که فقط به خاطر ویترین و چیدمانی زیبا، وارد یک فروشگاه شده و با دست پر از آن خارج شوید؟ این تاثیری است که «نگاه اول» روی نگاه مخاطب میگذارد. در واقع ناخودآگاه ما پیش از آنکه ما واقعا به موضوعی فکر کنیم، آن را تجزیه و تحلیل میکند. زیر لایه خودآگاه ذهن، مکانیزمی بسیار شگفت انگیز برای تصمیمگیری داریم که در واقع اکثر فرایند تجزیه و تحلیل داده هایی که به دست می آوریم، در همین لایه ناخودآگاه اتفاق می افتد. این فرایند و سرعت فوق العاده آن برای بقای انسان بسیار حیاتی است، اما میتوان به خوبی از این مکانیزم ذهنی در راستای فروش بیشتر استفاده کرد! 

تاثیری که یک ویترین زیبا و چشم نواز در نگاه اول روی تصمیمی که ما در نهایت میگیریم میگذارد، در همین نکته نهفته است. اینستاگرام هم مثل یک فروشگاه واقعی به صاحبین کسب و کارها فرصت ارائه ویترینی زیبا و اثرگذار را میدهد. عکس پروفایل، هایلایت استوری و کاور پست ها حکم همان تابلو، ویترین بزرگ شیشه ای و چیدمان زیبای محصولات را دارند.

اگر از انتخاب بهترین تصاویر برای پروفایل، کاور هایلایت ها و پست ها صرف نظر میکنید و زمان، خلاقیت و هزینه کافی برای این موضوع در نظر نمیگیرید، چشم انتظار موفقیت نباشید. اگر استثنا ها را کنار بگذاریم، هیچ فروشگاهی نیست که بدون ویترین خوب و چیدمان مناسب موفق به فروشی چشمگیر شود. پس شما هم باید فروشگاه اینستاگرامی خودتان را مانند یک فروشگاه فیزیکی کلاسیک ببینید و با ایجاد جاذبه بصری در مسیر تبدیبل مخاطب ها به مشتری قدم بردارید.

به عنوان یک فعال بازار فروش اینستاگرامی، بسیار مهم است که مداوم در حال رصد فروشندگان دیگر باشید. پیشتازان بازار، برندهای مطرح و فروشگاه های موفق را مدام زیر نظر داشته باشید و از ایده های محتوایی آنها الهام بگیرید و رفته رفته تبدیل به یکی از کسانی شوید که از شما الهام گرفته میشود. کافی است درک کنید که محتوا و زیبایی بصری فروشگاه اینستاگرامی شما چه تاثیر شگفت انگیزی روی ناخودآگاه مخاطب دارد. اگر شما به ظاهر صفحه خود اهمیت ندهید، مخاطب چطور احساس کند به او اهمیت میدهید تا تبدیل به مشتری شود؟

فراموش نکنید که حتی اگر بهترین محصول را هم ارائه دهید، باز هم بدون تصویر مناسب، شانس خیلی کمی برای فروش دارید. رستورانی را در نظر بگیرید که بهترین و باکیفیت ترین پیتزای تمام شهر را به مشتری ها ارائه میدهد، اما مغازه بسیار نامرتبی دارد. فقط یک معجزه میتواند کمک کند چنین کسب و کاری به اندازه توانایی ها و پتانسیلی که دارد مشتری جذب کند و در حالت عادی بعد از مدت کوتاهی مجبور به تعطیلی نباشد. درحالی که بسیاری از پیتزافروش هایی که کیفیت کارشان بسیار معمولی تر است، میتوانند با چیدمانی زیبا و دلنشین، تجربه ای جذاب از خرید را به مشتریانشان ارائه بدهند و سال های سال فعالیتشان تداوم داشته باشد.

برای اطلاع از نحوه ایجاد یک کسب و کار اینترنتی و همچنین مدیریت یک صفحه کسب و کار میتوانید با وارد شدن به لینک دوره فروش از سرفصل های این دوره اطلاع پیدا کرده و تجربه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را ثبت کنید.

مقالات مرتبط

نظرات (1) نظر جدید

5

نمره ی مقاله
علی علوی

علی علوی

شنبه 27 شهریور 1400

عاللللللللللللللللی بود خیلی دوست داشتم

SinaFarahi

#آموزش

پاسخ شما

ممنون

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است